Ellen Plug is manager van Amstelring Ledenservice, de afdeling die de belangen behartigt van ongeveer 60.000 voornamelijk thuiswonende leden. Ze vertelt over haar veelzijdige baan.
'We organiseren van alles: van dagtochten tot workshops en cursussen, van maaltijden aan huis tot de rijbewijskeuring, En we proberen ons aanbod steeds te vernieuwen en aan te laten sluiten bij de behoefte van onze leden.'

Ellen kwam in 2008 bij Amstelring werken. Destijds maakte ze als leidinggevende van het klantencontactcentrum al kennis met de diversiteit aan zorgvragen van mensen die naar Amstelring belden. 'Toen in 2015 de functie vrij kwam voor manager van Ledenservice, sprak deze functie mij direct aan. Het is juist de combinatie van zorg en commercie die me nu nog steeds uitdaagt.'

Zorgvuldige selectie van dienstverleners

Het team van Ellen bestaat uit 8 medewerkers: 5 collega’s verzorgen het klantcontact met de leden en de administratie en een communicatiemedewerker en coördinator maken het team compleet.

'Ons werk is heel veelzijdig, doordat we de schakel zijn tussen de leden en de samenwerkingspartners die de diensten leveren. Een dienstverlener wordt zorgvuldig geselecteerd. Het moet iemand zijn met liefde voor de ouderen, iemand die geduld heeft en goed kan luisteren. Ik ga daarom altijd eerst in gesprek om te kijken of het klikt. Na een aanvullende screening en een VOG-verklaring kan de nieuwe dienstverlener worden opgenomen in ons dienstenpakket.' 

Evenementen organiseren

Haar werk past goed bij haar, vertelt Ellen. 'Ik kan goed organiseren en regel graag evenementen, zoals het jaarlijkse Amstelring Kerstconcert en onze dagtochten. Daarnaast verzorg ik de werving van de advertenties voor Amstelring Plus Magazine, ons ledenblad dat 4 keer per jaar verschijnt.'

Ook houdt Ellen contact met mede-organisaties, in totaal 27. 'Samen bedienen we zo’n 1,5 miljoen leden. We komen met alle managers 4 keer per jaar bijeen om over de bemiddeling voor leden van gedachten te wisselen.'

Eigen regie kunnen houden

Ellen: 'De vergrijzing neemt toe en daarmee ook de behoefte aan goede zorg. Ons dienstenpakket maakt het mogelijk dat mensen langer zelfstandig thuis kunnen wonen, sociale contacten blijven onderhouden en nieuwe vaardigheden ontwikkelen. De eigen regie kunnen houden, is zo waardevol.'

Dat is ook de reden waarom Ellen het lidmaatschap van Ledenservice gratis aanbiedt aan alle collega’s van Amstelring: 'Als ambassadeur van Amstelring kun je zo zelf de voordelen ervaren én delen met je cliënten.'

Actiever dan ooit

De collega’s van Ledenservice vormen een hecht team. 'We zijn goed op elkaar ingespeeld en voor de leden streven we hetzelfde doel na: wij zorgen dat het kan!'

De voortschrijdende ontwikkelingen in het team maken Ellen trots. 'We zijn actiever dan ooit en hebben de afgelopen jaren echt verbinding gekregen met elkaar én met de leden. Dat heeft mijn werk nog leuker gemaakt. Daar ben ik blij mee!'

Blijf op de hoogte van
de nieuwste vacatures

Meld je aan en ontvang ze als eerste in je mailbox.